Custom Glitter Text

Sabtu, 22 Disember 2012

ISTEMEWA BUAT SAHABAT DI SISI

Dalam minggu2 terakhir sebelum bermulanya final exam ni terasa semakin memuncak debarannya. x macam sem2 yg lepas2. mana x nya sem ni semua subjek susah2. memang lah gelabah. tapi syukur semuanya berjalan dengan lancar. insyaAllah ak akan cuba yg terbaik untuk sem 4 ni. terasa sekejap masa berlalu. terasa mcm semalam jer aku menempuh alam universiti. terasa semalam jer aku baru habis jawab paper STPM. tup2 sekarang aku dah ambk IJAZAH SARJANA MUDA KEPUJIAN DALAM PENGURUSAN HOTEL DAN KONVENSYEN. mcm2 pengalaman ak dah tempuhi, mcm2 ragam manusia ak dah lihat. mana x nya kat kl ni mcm2 org ada. mcm2 perngai ada. kat sinilah msanya kita akan mngenal hati budi, jiwa dan kebaikan msng2. kat sinilah kita akan dapat melihat nilai2 persahabatan 2 terbentuk. sama ada terus berkekalan mnjadi sahabat atau bubar buat selama-lamanya kerana tikaman dri belakang. dalam waktu ni jugaklah kita akan tau mana kaca mana permata. 

kata pepatah sahabat itu umpama cerminan diri. bukan sahaja kata2 pepatah tapi turut dinukilkan dalam hadis. carilah sahabat yg baik akhlaknya yg dapat menasihati yg dapat mmberi pengajaran. dan itulah sebaik-baik sahabat. mereka umpama diri anda. mereka dapat mnggntikan diri anda di mata umum. mereka inilah yg snggup ada disisi anda saat susah dan saat senang. maka bersyukur dngan apa yg ada. dan ingat jngan ditangisi atau disesali mereka yg telah lenyap dri hdup anda. kerana MEREKA BUKAN APA-APA UNTUK ANDA. yang patah akan tumbuh yg hilang akan berganti. maka redhalah dengan ujian yg mendatang. 

kali ni ak nak hadiahkan up date kali ni istemewa buat semua sahabat ak yg terus berada disisi. sudi mndengar masalah. sudi membntu di kala susah. bukan itu sahaja x kenal erti susah kita harungi bersama. mungkin ada silap dan salah pertama kali ku mohon ampun dan maaf. kerana kita sahabat dunia dan akhirat. kita sama2 mngharngi rintangan. kita sama2 mngenal erti ISLAM. kita juga sama2 berkongsi masalah. syukur x terhingga. syukur ini kupanjatkan kepada Allah agar kalian mndpat rahmat mndpat hidayat dan terus kita bersahabat. 

rupa2 nya dah setahun ak menetap dekat KL. rasa sekejap jer. rasa mcm semalam jer ak ddk kl ni. Alhamdulillah amanat utama mak n ayah mash terus kekal. jngan tinggal solat. jngan tinggal solat. sesungguhnya solat itu tiang agama. walaupun kta kemana solat tu no satu. x kiralah g PAVI ke g TS ke apa ker. semua shopping mall ada surau. jadi laksanakanlah. itu kewajipan. n yang kedua belajar rajin2 n terus dapatkan sijil ijazah tu. syukur ak x terkandas masa STPM dulu. kalau x memng mnganggur tanam jagunglah kat kg kerjanya. memang x lah kannnnnnn....... sia2 dohhh kalau mcm tu belajar STPM dua tahun tapi last2 x dapat. tapi kalau bkan rezeki nak buat mcm mna terus kan usaha. 

dalam waktu yg singkat ni dan x seberapa, ak dedikasikan setiap gambar2 ni buat sahabat2 yg sentiasa ada disis. menemani aku. kalau mngkin ak gmbira jika mngkun ak duka. terima kasih yg tdk terhngga. khas buat sahabat yg mngkin perkenalan kita x seberapa lagi tapi budinya melangit. buat sahabat yg mngkin telah lama perkenalan terima kasih lagi diucapkan kerana percaya akan diri ini dan terus menerima aku. terima kasih kerana sama2 membantu. n buat sahabat2 kolej, satu cos yg bnyak mmbantu kala susah kala senng. semua tu akan terus kekal dalam lipatan kenangan. x ada yg dilupakan.  






























ikhlas dari seorng sahabat. yg tdk mmpunyai sebrng apa2 pertalian mahupun apa2 hubngan kekeluargaan. yg ada ialah nilai persahabatan. ikatan persahabatan dan hubngan persahabatan. kwn gunanya untk kita saling mngeratkan ukhuwah. bukan memalingkan ukhuwah. memecahbelahkan ukhuwah mahupun mmbunuh nilai rasa persahabatan. terima kasih kerana kita msh kekal dlm nilai2 persahabatan dan moga kita terus mndapat hidayah. terima kasih juga kerana kita belajar mmbimbng antara satu sama lain. berterusanlah kita dlm kebaikan























Tiada ulasan:

Catat Ulasan