Custom Glitter Text

Selasa, 24 Disember 2013

SENYUM ITU INDAH :) 


Assalamualaikum buat semua sahabat2 yg addin syg yg addin cintai. alhamdulillah addin sempat juga menjengah blog setelah agak lama menyepi. mngkin terllu bnyak perkara yg dilakukan sehngga agak sedikit lupa pada rasa untk mnghilangkan stress dngan hobi yg kita minat.. apa lg klau bukan berblog bagai hehehe... alhamdulillah selesa sikit lepas lapang tnpa sebarang assgmnt yg mnggnggu hdup.. sekarang addin dah di kg merehatkan diri.. tp bkn rihat semata-mata. kena study untk final exam blan 1 nnti so stress jugaklah.. tdi addin sempat baca seketika majalah GEN-Q. senyumlah.... mendalam sebenarnya tajuk tu.. mngkin nampak biasa2. tapi kdng2 manusia lupa pada kuasa senyuman. senyumat terllu istimewa sebenarnya dlam khdupan manusia. manusia sesekali tdk boleh mngabaikan senyuman. kerana senyuman lah sebenarnya yg menceriakan hari2 kita dalam khdupan ini. senyumanlah sebenarnya yg mmbuatkn hat kita rasa tenang.... senyuman sebenarnya meluruhkan rasa ego dlm diri kita.. siapa kata memberi senyuman itu mudah?? lagi2 untk kita berikan senyuman kepada org yg paling kita benci... terllu tnggi ego untk kita rendahkan.. tetapi dengan kuasa senyuman ego kita akn luntur dengan mudah. 

dengan senyuman kita sebenarnya mmbina ikatan silaturrahim. dngan senyuman kita juga sebenarnya sedng mmbuang prasangka buruk dlm diri. senyumlah dngan rasa yg ikhlas. kita akan bahagia sebenarnya. kita akn rasa tenang sebenarnya dngan mmberikan senyuman kepada insan disekeliling kita. rasa ukhuwah akn terjalin dngan kukuh serta memberikan kita rasa kekuatan dri dlm tubuh. mnjdikan hati kita cekal.. bukan untuk menidakkn air mata yg mngalir tetap senyuman juga ada daya penariknya yg tersendiri dalam kita melepaskan rasa murung yg terpendam.. senyumlah pasti anda akn rasa disyngi oleh insan sekeliling. senyumlah pasti anda akn rasa digargai.. jngan penat untuk mmberi senyuman kerana senyuman merupakan salah satu ibadah yg kecil tetapi mmberi impak yg besar.. selamat beramal semua shabat2 :)



2 ulasan:

  1. yup , btul tu :) sy suka tengok orang senyum sebab mendamaikan. Itu dah membuatkan saya buat andaian yg orang itu baik hati :)

    BalasPadam
  2. maaf terlewat balas... kdng2 bila kita senyum sebenarnya kita rasa tenng sngat.. kita gmbirakan hat kita sndiri

    BalasPadam