Custom Glitter Text

Rabu, 27 Mei 2015

MENOKTAHKAN SEBUAH KEJAYAAN :) 


Assalamualaikum buat semua pembaca2 yang x seberapa di blog aku ni. pertama-tamanya ucapan syukur kepada Allah kerana masih lagi memberikan udara serta nafas dalam diri untk terus hidup di dunia ini. tanpa Mu hidupku hilang arah dan tanpaMu aku bukan siapa2. kedua tak terhingga ucapan syg buat mak dan bapak. terima kasih. kerana ibu bapa juga aku ada di sini. siapa sangka si bodoh dulu akhirnya tamat ijazah sarjana muda dengan penuh gahnya. (taklah se-gah manapun) ayat jer yang terlampau. hahahha.. penegasan kembali kepada si bodoh dulu. yaaa Akulah sibodoh itu. yg dihina dan di caci. yg dipinggir dan di pandang hina. manusia secara nuraninya akan lebih ingat kata2 hina dari kata2 pujian. begitu jugak aku. sebb tu aku manusia biasa. bukan dewa mahupun malaikat. yg suci tak terkata..... 
tapi bukan itu yg aku nak cerita. bukan balas dendam yg nak dikesahkan. tapi bagaimana rasa syg nak meningglkn kwn2 yg aku utamakan. betullah kata2 ckgu. zaman beljr merukan perkara yg paling seronok dan akn terus kekal dlm hati kita sampai bila2. dekat sini jugak kita kenl mcm2 perngai kwn2 yg sebenarnya dan rasa erti sebuah persahabatan. dekat sini jugak ak mula kenal siapa kwn siapa lawan. dan kat sini jgk ak kenal rasa memiliki sahabat sejati. yg snggup berkongsi suka dan duka. 


dulu masih segar semua dlm ingat saat2 berumur lingkungan 9 ke 12 tahun. ckgu sekolah rendah selalu cakp. belajar rajin2 sehngga ke menara gading. tapi masa tu masih x paham sngat kepentingan semua tu. aku mcm biasalah dngan perangai syaitooon nya. mana nak ingat semua tu. sedngkan ak sndiri sedar betapa pentingnya pendidikan. betapa tngginya martabat ilmu serta pandngan masyarakat trhadap org2 yg berilmu. masa terus berjalan dan akhirnya aku di sini. yaaaa...... sangat2 gementar. sngat2 terharu dan sebak. masa tu semua terasa mnggigil. sebb inilah kepuncak kejayaan untk aku. rasa badan seriau. seram sejuk pun ada. makin membngkitkan rasa semngat untk aku waktu tu bila semua dalam perbarisan diiringi rentak gamelan..... perhhhhhhhh....... Allah Allah Allah je yg tahu rasa sebak sampai air mata menitik. 



semua ni khas untk mak ngan bapak. seronok akhirnya bila impian aku nak bgi mak ngn bapak tengok aku naik atas pentas tercapai. siapa yg tak bangga bila nama kita berkumandang seluruh dewan utama. yang memuatkan hampir beribu-ribu org. terima kasih juga sebb sudi dtg mak n bapak. tapi yg paling best bilaa dapat bunga.. hehehhe. mak bagi kot. mana x sukanya. dan sekarang bermulanya fasa dalam kdupn yg penuh ranjau. bekerja dan bekerja. cari duit nak bayar hutang beribu-ribu. hahhahahah..... selamat berjaya buat semua kawan2. khas untuk klmuc terima kasih untung segulung ijazah!!!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan