Custom Glitter Text

Rabu, 11 Jun 2014

SEBUAH RASA KECEWA DARI PELAJAR IPTS 


Assalamualaikum..
salam sayng buat semua rakan pembaca.... maaf kalau untk kali ini, ak lebih kepada luahan perasaan serta rasa kecewa ak yg maha mendalam... ak x pernh rasa kecewa yg terlalu tnggi soal ini.. bukan ak nak pertikaikan apa2. tapi tolonglah bersyukur sikit.... ya aku tahu... siapalah pelajar2 ipts yg x seberapa ni. siapalah pelajar ipts yg penuh dekat malaysia ni.. yg penuh dalm saktor swasta.. yg selalu dianak tirikan.. apa kata bahasa paling mudah.. dianggap seperti sampah. dianggp terllu rendah martabatnya atau mungkin dianggap bodoh?? yaaa memng dianggap bodoh... tapi dri sisi hidup aku.. terpulang dekat korang semua sama ada terima atau tdk... kenapa aku dianggp bodoh? pertama ak telah disumpah oleh ckgu ak sndiri... katanya kau bodoh masuk ipts... yaaaa itu perkataan yg telah dilontarkan kepada aku. ak x berdendam. cuma nak ceritakan balik.. alhamdulillah aku bakal practikal dekat corus hotel kuala lumpur. 4STAR. 

berbalik kepada rasa kecewa aku... kenapa aku katakan kecewa... sebb org hnyng mnganggp bdk2 ipts ni kaya... wahhh bnyak duit mmpu masuk ipts.. tapi tahu ataupun tdk kami masuk bukn sebb kaya tapi kami nak menntut ilmu. kami nk belajar.. sebb yg pertama mngkin nasib dia x baik x dapat msuk ipts walalupun result dia gempak. yg kedua mngkin sebb dia pnya pilihn. yg ketiga mngkin sebb dia x lulus tahap IPTA yg sepatutnya.. atau mngkin bnyak lagi sebb.. tapi hakikatnya ipts yg merancakkn industri swasta dlm negara.. yg penuh bekerja dlm industri pembngunn negara... tapi realitinya disampahkan oleh masyarakat yg bodoh secara keseluruhannya. 

aku terkilan sebb satu bnda jer. susah ke nak mnghargai kami?? susah ke?? yerr x mntak pun disanjung atau dihormati.. tapi plizzz la.... jngan pndng hina.... walau mngkin x ckp pun yg dihina tapi pandngan mata.... berapa bnyak pelajar yg study dkat ipts x dapat nk mntak apa2 bntuan.. sebb apa? sebb dkat ipts. yg dipandng sepi. rela kerja part time sebb nk cri duit belanja... semua ni pngalaman diri.. kalau bkn korng yg rasa lantak korang la. hahaha... ak pernh terbaca satu pertndngan untk pelajar IPT. apa yg buat ak sakit hati semuanya msti hnya untk IPTA.. ohhhh kiranya IPTS x wujudlah?? bayang2 lah?? sampahhlah?? pernah ak call tanya kenapa IPTS tak boleh msuk?? dia cakap dah syarat2 penyertaan mcm tu... WTH!!! MEMANG SAMPAH..... 

soryyyy ak terluah dekat sini.. termarah sngat plak... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan