Custom Glitter Text

Jumaat, 30 Mei 2014

INI SATU KISAH..... 


Assalamualaikum. salam sejahtera buat semua sahabat.. salam dinihari untk hari ini... malam memng sentiasa mnjdi satu saat kepada kerinduan dan mengimbau kenngan.. dan malam ini sekali lagi aku terus berada dalam kenngan... maaf andai sebelm ini tak pernah sekali ak bercerita tntang sebuah pengalaman mahu kisah di sebali penglibatan aku dalam aktivis PKPIM. terasa semuanya mnjdi rndu bila kita semakin menngglkn alam pembelajaran.. alam mahasiswa. yaa. dalam masa beberapa bulan lagi maka aku akn bakal bergelar graduan.. sekejap masa berlalu terasa seperti baharu semalam ak datang ke kota Kala Lumpur. alhamdulillah april lalu aku sempat seketika berada di perkampungan menara gading... walau mngkin aku tdk mnyumbang apa2 bantuanpun dalam kem tersebut.. sejuta kali maaf andai ada yg terguris hati atau mngkin terasa hati... yg pertama aku tegaskan... sakit yg tdk tak pernah menunggu waktu untk menerjah... walau mngkin awalnya aku merasakan kesakitan yg dtg mngkin mampu untk ak hadapi.. tapi siapa mpu mnjngka kuasa Allah. jika jadi maka jadilah... aku manusia biasa.. bisa sakit bisa menngis..

yaa.... kalau mngkin ada yg mahu mnyindir atau mahu terasa aku sama sekali tidak pernh mnghirau mulut2 lancang mahu sindiri duri... siapalah yg tak mengenali aku. pantang dihina.. seperti batu lagaknya.. tak pernah kisah sedikit pun.. ada yg mmpu aku lakukn. aku buat.. mana yg ak rasakan ak lemah. ak tnggalkan. tapi perkara yg utama.. seronok ikut prgram ni.. semuanya mmberi aku pngalaman yg indah.. mngajar erti kekuatan. mngajar erti kesabaran. yg utama mngajar erti gagah... gagah dalam menahan kemarahan serta gagah dalam berjuan menjaga perasaan. kita kdng2 kurang prihatin dengan sekeliling. kurang prihatin dngan perasaan sekeliling. kita mnganggap mudah. semua senng. semua mudah. tapi hakikatnya?? ada pelbagai rntangan perlu dilalui dngan semmngat!! semngat!! bukan anggp muda. sekali kita mnganggp mudah, maka sambil lewa kita lakukan. itu ak belajar dri prinsip lec aku. 


persahabatan itu indah kawan2.. kita perlu warnai dngan warna2 pelangi. jngan kusamkan. jngan hitamkan... warnakan dngan keindahan serta keceriaan. jngan sesekali kita rasakan hambar. atau mngkin tawar. sekali kita beranggapan seperti itu, kesannya sampai bila2... sayg sahabat2 sehngga ke jannah!! berbahagialah. kita terus berjuang dan berkhidmat untk agama terutamanya. kita ubah hati kta. kita siram dngan iman. syukur aku mngenali kamu.. bahagia rasanya. untk PMGK kali ni seperti aku tak mnjngga, kami mmpu mmbawa seramai 15 orang ahli semuanya. berbndng tahun lepas hanya 10 org. itu kuantiti kami.. maaf jika kualiti kurang memuaskan terutamanya dri saya sndiri.. bnyak kurngnya. dan bnyak lalainya... tapi jujur aku katakan terima kasih semua bg yg cukup prihatin dngan keadaan aku. kelemahan aku. dan terutamanya sakit aku. hari ini baru aku mmpu untk menulis semuanya. bukan kerana kurang masa tetapi kekuatan untk menulis itu yg aku mahukan.  


siapa kata wanita tdk boleh kehadapan? lihatlah kuasa mereka.. dngan tngannya mmpu mnggegar dunia. dngan tngannya mmpu merubah segala.. siapa tdk kenal wanita? dngan mereka ada lelaki yg berkuasa. dngan mereka juga jatuh bngunnya lelaki di dunia.... sekali lagi aku tegaskan.. wanita mmpu berdiri sama tnggi dengan lelaki. inilah kekuatan dri kmi KLMUC PKPIM... kami mngkin dipenuhi wanita dan jangan terkejut jika selepas ganerasi kami memnpin dri kampus klmu JAWATAN TERTNGGI AKN DISANDANG OLEH WANITA... SEMUA ITU TDK TERJNGKA.. SIAPA TAHU?? pengharapan aku terutamanya... kita sama2 berjuang.. sama2 mengharapkn redha Allah... jngan sesekali kita mnyerah kali pada diskriminasi dunia. dunia ini hnya sementara.... akhirat juga tempatnya.... 


mungkin satu saat nnti aku akn merndui kamu semua... mengenng kamu semua.. semua hnya akn tersmpan dalam lipatan sejarah tetapi memori kamu semua akn terus kekal... bau-bauan rumput segar terus mnjiwai latar perasaan.. deru air sungai terus mnguasai pndngaran.... yg utama kita bina ukhuwah.. serta hidup biar berjasa. jadi seperti pohon buah.. dibaling batu kita balas dngan buah... salam syg buat semua pmbaca.... jadikan hari esok lebih bermakna dri hari ini. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan