Custom Glitter Text

Jumaat, 21 Jun 2013

AKU ADA IMPIAN :) 


Assalamualaikum.
lama rasanya Addin tak berceloteh. hehhehe. bukan apa, mngkin terlalu disebukkan dengan assgmnt yang bnyak. ehhe. kena dahulukan yang penting. alhamdulillah, sekarang Addin ada sedikit masa yg terluang maka masa untk update blog lah. rindu sangat2 dekat blog Addin ni. bukannya apa, tempat nilah untk Addin luahkan perasaan dan bercerita untk dikongsi bersama. manalah tau ada sedikit ilmu dapat disampaikan. sekurng-kurangnya mungkin ada manfaat untk rakan pembaca di luar sana. hari ni nak bercerita sedikit tentang makna sebuah impian dari sudut kaca mata Addin. maaf kalau ada perbezaa pendapat. kita sama-sama belajar erti kepelbagaian. bagi Addin impian itu adalah satu matlamat. sebuah keinginan yang amat dkejar2 oleh manusia. kita akn cuba sedaya upaya mngejarnya sehingga mampu di gengam. begitu juga bagi Addin. semua manusia ada impian. kita ada matlamat yg ingin dikejar. tiada manusia boleh mnghalam sebuah impian. cuma apa yg harus manusia sedar impian kita perlu selaras dengan islam dan agama. 

kadang2 kita akn rasa impian kita ada turun naiknya. kita akn sntiasa berfikir. mampukah kita melaksanakannya? terasa seperti sebuah beban pulak untk memastikan impian kita itu trlaksana. ya. memng benar. jika kita ingin impian kita itu mnjdi kenyataan. mnusia perlu melakukn pngorbanan. manusia perlu melakukan usaha. impian tanpa usaha umpama sebuah angan2 kosong. bagai tin kosong. tiada isi. Addin sendiri ada impian. impian yg terllu besar. yg sentiasa mnjdi tnda tanya pada diri mampukah Addin melakuknnya. Addin mahu mnjdi seorang novelis. mahu mnjdi seorng penulis. inilah impian yg maha besar dalam diri. dan sesungghnya Allah jugalah tempat manusia memohon pertolongan. Addin sentiasa berdoa memohon agar hati ini sekuat karang. mmpu teguh berdiri untk mngejar impian. kadang2 terasa impian ini terllu besar. tetapi ada satu suara berkata. tak ada impian yg tak akn terlaksana jika manusia itu sendiri berusaha melaksanakannya. dalam al Quran sendiri ada mnyebut. Allah tdk akan mgubah sesuatu kaum tu melainkan kaum itu sendiri yang mengubahnya.Allah bantulah aku cekalkan hati ku. aku bermunajat kepada mu. bantulah aku. in shaa Allah Addin noktahkan kata2 hari ini dengan sepotong ayat. 
"impian manusa pelbagai. jadi rasailah serta wanailah ia dengan sebuah senyuman" akhir kata dari Addin salam sayang salam teristimewa buat semua 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan