Custom Glitter Text

Sabtu, 8 Jun 2013

DEDIKASI KHAS BUAT GURU YG TERCINTA. (MAAF TERLAMBAT)


Assalamualaikum.
terasa rinduuuuu sangat2 dekat blog ni. mana x nya lama x update entri yg terbaru. syukur rasanya bila dah habis exam untuk sem 5. dan sekrng Addin dah berada di sem 6. terasa masa brlalu dngan pantas sngat2. sekrng sedng mennti result. kali ni lmbt sngat plak kluarnya. mmbuatkn hati ni berdegup degup laju menunggu. tapi kita terima dngan redha. apa2 kptusan yg Addin dpat terima seadanya. itu hasilnya dngan apa yg Addin dah buat. maaf andai terlmbat untk ucapkan selamat hari guru. mana x nya masa 2 tngah bz dngan prsediaan final. dngan mnggu2 akhir buat assgmnt smpai prkara pntng ni pon boleh dilukapan. terasa rnduuu dngan semua cikgu2 yg prnah mngajar ak dulu dri ak tadika sampailah dekat U sekrng ni. semuanya mnyumbngkan jasa yg tak berbelah bagi. terlampau istemewa mereka. setiap jasa tak trmmpu untk Addin balas. hnya ini yg mmpu Addin berikan. ucapan tulus ikhlas dri hati. suci dri sanubari. terimakasih cikgu. jasamu bagai lmbahan nikmat yg penuh kebaikan. in syaa Allah. sy sntiasa mndoakan kesejahteraan cikgu2 semua. sy syang cikguu sngat2. hehehhehe. 


masa memng berlalu dngan terlalu pantas. smpai Addin sndiri dah x ingat nama2 cikgu Addin dri sekolah rndah. sedih rasanya bila mcm 2. tapi syukur raup wajah mereka masih jelas dalam ingatan. berpndukan itulah setiap doa ini tertitib buat setiap guru2 yg penuh jasa buat anak2 muridnya. setiap doa ini ditujukan khas buat semua guru2 yang ada di dunia. yg ada disetiap pelujuk daerah x kira di mana. sebb nya mereka inilah yg mmbentuk kita mnjdi manusia. mnjdi mnusia yg berilmu. yg ada matlamat yg ada cita2. 

TADIKA KEMAS BATU 2. SUNGAI TERAP. 
pengalaman terlalu bnyak mmbentuk kita. bagaimana kita dididik mnjdi manusia yg ada cita2. kita diajar mngenal angka dan abjad. kita diajar mngguna pensel dan kertas. di sini juga kita kenal siapa kawan2. bagaimana prtama kalinya kta berjumpa dngan insan2 asing dri ruang lngkup rumah kita. kita diajar jgan menangis. ya Allah rinduyalah terasa terllu lama masa berllu. tapi kenngan msih segar di ingatan. 

SEKOLAH RENDAH SUNGAI TERAP. 
sekejap jer masa berllu. kita terus melangkah ke dunia baru. bagaimana kita mula diajar dngan pelbagai ilmu. gurunya pun semakin bertambah sesuai dngan setiap subjek yg ada ketika itu. wahh. kwn2 pun semakin ramai. agak2 nya cikgu2 ingat lagi x dengan kita semua ni??? nampaknya semakin tua rupanya kita ni. ada juga yg telah kembali ke alam abadi. meninggalkn kita dialam fana ini. pilu rasanya bila semua ini terjadi. apa2 pun ucapan iklas selamat har guru teristemewa untuk mu. tak pernah lali di ingatan ini. 

SEKOLAH RENDAH AGAMA SUNGAI TERAP. 
agama itu tiang keimanan. jngan kita meninggalkan agama. terima kasih buat guru2 yg pernah mngajar mengenal bacaan2 arab seterusnya mngajar bagaimana menulis jawi. inilah khazanah warisan bangsa kta. sejarah ketamadunan melayu klasik. jawi terus berkmbang. kita diajar setiab aliran2 agama. mngenal alquran. mngenal juga al hadis. pasak ini terus subur di jiwa. syukur sekrng sy mnjdi manusia yg beragama. 

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PENGKALAN PERMATANG.
disini aku terus mmbesar. di sni aku terus mnjdi remaja yg mmbentuk pengenalan dirinya yg tersendiri. bagaimana kita mncari haluan kedewasaan yg sebenar. wahhhh. tak tersangka semuanya tertanam memori indah di sini. kita terus bersahabat. kita mnjalinkan erat hubungan antara murid serta guru tersayang. kita kenal siapa kita dngan pnajaran yg diberi. kita mula menanam cita2 atas apa yg telah diberi. pasti guru2 berbngga dngan hasil yg kita ada. guru2 adalah ibu bapa kedua kita di dunia. mereka mmberi setiap ilmu yg mereka ada tak kirah susah mahupun payah. terima kasih sekal lagi. 

KUALA LUMPUR METROPOLITAN UNIVERSITY 
kita telah mnginjak dewasa. kita telah bebas memilih kehendak kehidupan kita. kita mula menimbah pengalaman untk bekerja. kita mula mmpelajar seni kehidupan dewasa. bgaimana mmncri erti kehidupan. bagaimana mncri segenap peluang yang ada. jngan berserah. teruskan usaha. kelak kita berjaya. terima kasih buat pensyarah yg tak pernah jemu serta kenal erti sush mngajar kita erti kenal dunia sebenar. bagaimana sushnya mmncri sesuap nasi. bagaimana sushnya mencri apa itu nilai kewangan. terimakasih tdk terhngga. syg kamu semua. 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan